Vi bruger cookies til statistik som en del af vores arbejde for at lave en god hjemmeside. Hvis du ikke siger "nej tak til cookies", antager vi, at du accepterer vores cookie politik.

Klik "her" for at se vores cookiepolitik.

 

Fagligt fokus

Vi har arbejdet bevidst med at skabe en tydeligere faglig profil og struktur "Børn i Bevægelse", som skal støtte det pædagogiske arbejde og bevidstheden om hvad og hvordan vi gør i forhold til kerneydelsen - børnene. Det første vi har valgt at gøre i den forbindelse er, at skabe en fælles forståelse og sprog.
Vi har valgt at sætte fokus på:

  • Barnets udvikling, ifølge Daniel Stern
  • Læring inspireret af L.Vygotsky (zonen for nærmeste udvikling)
  • Systemisk tænkning ud fra tanker, erfaring og teorier bag sammen om barnet
  • Anerkendende tilgang og inklusion og pædagogiske metoder
  • Pædagogiske metoder (SMTTE-modellen, praksisfortællinger)
  • Børn i bevægelse (hvordan kan vi fx arbejde inkluderende med børn i bevægelse?)

 

 Vores hensigt med at inddrage teoretikere på den måde i praksis er, at vi herigennem taler ud fra det samme ståsted og de samme begreber.